Näst sista dagen

Har nu jobbat näst sista dagen i skidskolan :( Men har en dag kvar och den kommer bli kunglig! Ska på upptäktsfärd med glidarna och ha skattjakt med mina snöbollar och snögubbar. Vågar knappt skriva det men har inga brutna ben på barnen den här säsongen. Hoppas jag håller nollan imorgon också.
Igår satt alla på gamla personal där jag bor utanför i solen och folk grillade och myste. Idag är det regn och rusk. FY!

Vad har hänt med dagens ungdom btw? Ringer mig kära syster idag och hon svarade så gulligt. Jag frågade vad hon gjorde och då säger hon lugnt och stilla "Jag har lektion. Hurså?" Va fan! Inte svarar man väl i telefon då heller? Gjorde jag det? Eller? Blev rätt så paff. Berättade detta för mina kollegor och då kom vi fram till att det är som när vi var små och hade tamagotchi. Ni vet den där lilla plastgrejen med ett djur i som man skulle mata och hålla vid liv. Emma berättade att de inte fick ha dem på hennes skola men jag kan inte minnas någon sådan regel hos oss. Eller?

Mina barn pratade om döden i måndags. Lilla Clara 3 år, som btw har två mammor, berättade att hennes morfar hade dött innan de åkte till fjällen. Då säger Inga 2,5 år "Då är han en ängel och bor uppe i himlen nu". Gustav fyller då i med "Han tittar nog ner på dig när du åker skidor, för du åker jättebra" Jag blev helt rörd och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Barn kan vara så snälla mot varandra!

Btw, detta är Emilia och jag på fredag för då kommer Linda hit :) http://www.youtube.com/watch?v=71IxwhRzUlw

Kommentarer
Postat av: Heléne

Ååå va de är söta dessa barn, det är inga kruseduller utan bara att de konstaterar fakta. Förstår att du kommer sakna dem.

Men nu väntar nya utmaningar.

Längtar efter att snart få hem dig.

Kram mamma

2011-04-01 @ 15:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0