Första pluton

Jag har hamnat i världens härligaste pluton. Många människor med helt olika bakgrund men alla med ett stort hjärta! Vi har redan jätteroligt tillsammans och jag tror de här första tre terminerna kommer bli sjukt bra :)
Den här veckan har vi varit ute i skogen på ensamdygn och triodygn. Jag kom inte fram till några livsavgörande beslut direkt men det var ganska mysigt. Kantareller, kortspel och kottkastning.
Idag ska det vara ankringscermoni och sedan middag med kompaniet. Jag har blivit anspråkstagen för att fippla lite extra med det där. Vi får väl se hur det går. Stukade foten i skogen så har jälvigt ont när jag belastar den så får väl hoppas att det inte är någon språngmarsch som ska genomföras. Nu ska jag snart iväg. Puss hej

September-utmaning!

Kompentens inventering

Den här veckan har vi legat i fält. Skog, tält, skjutning, brandsläckning, kamofärg och mys har varit underbart. Supermysigt faktiskt! Verkar vara en bra pluton jag hamnat i :)
Nu i helgen är jag nere i Kna och mina föräldrar likaså. Idag har vi gjort stan, hälsat på Elsa och Magnus och tränat. Middag ute var givet ;) Jag åt fläskfilémedaljonger med murkelsås. Sjukt gott!
Imorgon ska vi fixa lite med lägenheten innan jag ska flyga upp för en ny vecka i Sthlm. Nu blir det film. Puss hej

Första veckan

Hej! Jag överlevde första veckan på Karlberg riktigt bra och snart har jag också genomlidit två fruktansvärt långa tågresor ToR Sthlm-Kna. Får jag inte flyg hem så får det nog bli till att snällt hitta en annan plats att bo.
I helgen har jag hjälpt mina vänner att flytta. De har precis köpt hus och igår skulle alla möbler på plats. Det gick superdupersmidigt och min hjälp behövdes endast i knappt fyra timmar. Huset ligger strax utanför Karlskrona och har en fantastisk utsikt över vattnet och en härlig grön trädgård. Hoppas verkligen att de kommer att trivas!
Nu är det en vecka i skolan för att nästa helg (förhoppningsvis med flyg) ta mig ner till Karlskrona igen där mina föräldrar möter upp. Jag har inte träffat dem sen de släppte mig på flygplatsen i Frankrike och saknar dem massor! Syrran kommer inte med men henne får jag träffa om några veckor så vi får överleva :)
Nu blir det till att uppsöka bistron och se om de har några trevliga mackor. Puss hej

Uppdatering från MHSK

Två dagar har gått och jag har fått önskemål om uppdatering. I måndags tog jag en kort löptur med styrka innan inskrivningen och sen var det information till tusen. Tror att alla hade huvudvärk och gick och la sig tidigt. Mycket att ta in första dagen. Jag är glad att jag antecknade.
Idag har vi hämtat ut saker. Det är mycket som jag som flottist inte ens vet vad det heter men det löser sig nog :) Imorgon är det massa info och lite strl utprovning för min del. Nu sängen med min bok. Puss hej

Visste ni förresten att delfiner sover med halva hjärnan vaken? De måste tänka på att andas annars drunknar de. Dagens lärdom :)

Jackpott x 2

1. Hamnade i en ovanligt livlös vagn. Tyst och skön :)
2. Fick ett stort rum med eget badrum på skolan. Nice :)

Imorgon börjas det. Först långfrulle med Maria. Sen gym eller löpning och inte förrän vid tio skall jag infinna mig för start. Nu ska jag sova. Puss hej

Linköping C

Nu är lite drygt halva resan avklarad och vi sitter i Linköping. Jag har hunnit prata med en 82 kvinna om hennes liv och 91 årige man och barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Helt underbart roligt att få höra om allt spännande hon varit med om.
Ny åker vi så täckningen försvinner väl strax. Btw, Sommar i P1 äger

Pärla pärlplatta

I fredags lärde jag mig vad knyppla är. Kanske att jag någon gång också testar att knyppla.
Idag lärde jag mig vilka av mina kläder som fäller i tvätten. Någon gång lär jag mig kanske också att inte tvätta nya saker med gamla.
Imorgon hoppas jag att jag inte behöver lära mig så mycket. Bara åka tåg.

Tvättmaskinen går på högvarv

Igår låg jag mest i soffan och sov :p Men vid femtiden så tog jag iaf tag i mig och gick bort till Elsa och Magnus. Vi tog bilen ut till Max och sen ut till deras HUS i Allatorp. Så fort vi ätit upp så började arbetet. Målning stod på schemat och det var kök och vardagsrum som var dagens mission. Det var mysigt och roligt. Framför allt blev det riktigt snyggt!! En asfräck grågrön färg i köket och grått i vardagsrummet.
När vi var klara åkte vi in till stan och gick en sväng på sailet. Inte mycket att ha!
Idag ska jag tvätta upp det som ska med upp till Sthlm. När det är torrt ska det ner i en resväska för imorgon bär det av till Karlberg slott i Stockholm. Börjar faktiskt bli lite nervös nu...

Utkilning

Igår var det utkilning i mässen för min del och alkoholen flödade. Minst sagt! Det var Hawaiitema och jag gick all in. Vi hade sjukt kul och kvällen tog aldrig riktigt slut.

Idag var jag på Ulvön och sa hejdå. Kändes konstigt men ändå så himla rätt. På söndag bär det av mot Sthlm och helt nya äventyr :)

9 dagar detox. Det var allt jag klarade. Men men, what to do?

Still alive

Jag har inte dött jag har bara haft annat för mig. Varit i Italien, tränat och jobbat och sådär :) idag är det soffläge big time och tänker nog inte skriva mer.. En Disneyfilm kanske :)