Johann Sebastian Bach

Jag har ju inte berättat hur det gick på kören. Det gick bra. Ne men seriöst det var superkul och spännande. Kommer bli en jäkla utmaning med kammarmusiken men sjukt kul! En himla blandnign på folk var där också. Trevligt! Bland annat en sjuksyrra från jobbet som kände igen mig på stört. Slår man sig för ofta när de på sjukan vet vem man är? Jaja från och med nu ska jag iaf försöka gå varje torsdag.
Har förresten alltid sagt att tyska är fult.. Från och med nu är det otroligt vackert. Bach visste vad han gjorde. Han höll på med helt rätt grej!

Idag har jag bakat bakat och bakat. 169 schackrutor blev det. 169 st! Nu på kvällningen så fixade vi ihop 3 rätters. Handskalade ishavsräkor, aioli och hembakat bröd till förrätt. Fläskfilé, pommes, sallad och hemslagen bearnaisesås. Till efterrätt finns det hemgjord jordgubbsglass men just nu sitter vi helt matkomade och orkar inte röra oss så kanske får bli till fikat imorgon istället.

I morse tog jag mig upp tidigt och drog mig bort till gymmet och, tror det eller ej, spinnigncyklarna. Täntke att det kan ha varit bra att någon gång suttit på en spinningcykel innan officerstesterna så jag bad Martin om lite hjälp. Han skrev ihop två pass och idag avverkades "Pass 1" för första gången.
10 min uppvärm
5 x 2 min intervaller med vila 2 min mellan varje.
5 x 1 min , vila 2 min mer motstånd.
10 min nedvarv
Skön start på dagen måste jag säga. Men inte jättekul att sitta på en spinningcykel :D

Nu ska jag googla småkakor och se om jag kan få inspiration till morgondagen. Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0