Bondkväll

Efter min födelsedag har jag firat min födelsedag fyra gånger och jag har minst två gånger kvar. Kanske till och med tre. Jag är van vid att inte bli firad förän efter 40 dagar typ så detta med konstant uppvaktning känns lite konstig. Men bra. Och konstigt. Idag var det iallafall dags för gång nummer fem och min underbara syster tog mig till Skövde för bio och middag. Först tog vi lite shopping och jag köpte en sportbh och två par skor :) Efter det blev det Ice Age 4 i 3D. Riktigt härlig film! Sen bar det av mot mat. Middag var utlovat och eftersom påtänkt restaurang var full så fick vi testa något nytt. En italiensk restaurang med helt underbar service. Maten var gudomlig och jag ville knappt svälja för att det var så sjukt gott! Jag åt fläskfilé med svamp och tryffelsås. WOW!!

Igår åkte jag som ni nog redan förstått hem till Falköping. Åkte med Martin hem. Eller till Jönköping och därefter tåg. Billigt och snabbt och framför allt roligare! Först hämtade vi upp en cykel i Kristianstad och sen var det bara att spätta på hem.
Idag kom mitt semstermode och gräset klippte ju inte sig självt så efter första avsnittet av Sommar i P1, Anja Pärson, så tog jag fram gärsklipparen och gjorde en god gärning. Under klippningen så såg jag att vi, läs: mamma, hade mycket rabarber så ringde och undrade om hon sparade dem till något speciellt. Icke sa Nicke och SemsterMaria traskade bort till PA:s för kompletterande jordgubbar. Några timmar senare stod det 2 liter hemkokt saft i kylen.

Igår när jag kom till Falköping drog jag och Martina ut på en kort men skön löparrunda. Skönt att röra på sig efter en dags resande. Imorgon ska jag se om jag kan tvinga med Sara ut på en runda med löpning och styrka. Måste ju testa min nya sportbh ;) Nu börjar filmen igen. Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0