Sjöpull

Kom i land igår efter en ganska lång sjöpull. (Läs om det här) Det har varit kanonväder och mina händer är som vanligt brunare än allt annat på kroppen. Suck! Vi har iaf gjort ett bra jobb trots att vi varit några man kort på båten. Nu har jag ledigt i en vecka för att sedan börja utbilda rekryter vecka 21. Fortfarande lite pirrigt men ska bli riktigt kul.
Igår efter jobbet åt jag och Nina mat på RoyalTai. Ingen av oss orkade laga mat och vi hade knappt hunnit prata på övningen trots att vi jobbar på samma båt. Vi jobbar på olika vakter vilket betyder att hon sover, tränar och äter när jag jobbar och tvärtom. Mycket att prata om och sen la vi upp lite olika idéer om what to do på lediga veckan. Visst låter Liseberg riktigt roligt?
När jag kom hem ramlade jag ihop i soffan och började virka. Ååh vad jag saknat min virkning! Virkade och virkade och virkade och vips så var klockan 23. Under tiden såg jag på en sjukt mysig film som gick på tv. Julie & Julia. Är ganska sugen på att köpa de kokböckerna nu ;)
Idag skall jag försöka åstadkomma en tripp till Ica, en tur till gymmet med Gabbi och NINA (ja du ska med!!!) sen ska jag fösöka ta mig ut om en timma och titta på Elsa och Magnus som ska marscha och spela fint så nu måste jag komma ur pyjamasen och ta på mig kläder. Ska lätt ha klänning nu när jag slipper uniformen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0