Det går bra nu

Hej gott folk! Jag har träningsvärken från helvetet och mår hur bra som helst :)

Sedan jag var hemma i Falköping har det hänt mycket. Jag har börjat med en ny kurs, grundkurs i marin taktik, och hunnit med en Försvarsmaktsplanerad helg med samtalsteknik. Allt är nytt men roligt. Skönt på ett sätt att börja med de arenaspecifika delarna då det för mig är riktigt svårt att se kopplingen med "arméstuff" till mitt framtida arbete.

Jag har införskaffat lite nya lack och verktyg för pyntning. Jag har verkligen tagit upp mitt nagelintresse nu när de inte förstörs av vatten och fysiskt jobb. Avkopplande och roligt att fixa med något som inte märks så mycket men ändå kan göra en dålig dag bra!

Den här veckan har jag tränat liggandes på min maxgräns. I tisdags och onsdags var jag på skidfys med en av fyslärarna på kvällen ock det sprangs med stavar och i backar och sjukt hårt styrka. Jag fick, speciellt under onsdagen, stanna upp och ta några djupa andetag för att inte spy. Lite läskigt att pusha sig så långt men kul och bra att veta var man har sin gräns. Idag körde vi ett cirkelpass och jag och min stridsparskamrat taggade varandra till tusen!
På söndag ska jag springa i löpgruppen "långt och länge". Ska bli spännande att se hur det känns att springa en bra bit över milen med helt nya människor. Hoppas vi får vädret med oss!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite innan det är dags att släcka lampan. Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0